dnes je 15.4.2024

Input:

Práci nemocničních ombudsmanů má řešit úprava zákona o zdravotních službách

11.11.2023, Zdroj: ČTK

Ombudsman by měl předcházet stížnostem a pomáhat pacientům i lékařům řešit konfliktní situace.

Želiv (Pelhřimovsko) 9. listopadu

Úprava zákona o zdravotních službách má detailně popsat činnost a kompetence nemocničního ombudsmana. Svou prací má předcházet stížnostem, pomáhat pacientům i lékařům řešit konfliktní situace. Návrh půjde do 14 dnů do vnějšího připomínkového řízení, úprava by mohla být účinná od 1. července 2024. ČTK to řekl Josef Pavlovic, náměstek ministra zdravotnictví, při dnešním jednání Asociace ombudsmanů ve zdravotnictví ČR, která se konala v Želivě na Pelhřimovsku.

Osobu pověřenou vyřizováním stížností musejí mít nemocnice povinně od roku 2011. Metodické pokyny k jejich práci jsou zatím závazné jen ve fakultních nemocnicích, pro ostatní jsou doporučením.

"Ministerstvo (zdravotnictví) vnímá roli ombudsmana jako esenciální právě pro to, aby pacientská zkušenost z nemocnice byla co nejlepší. Zároveň je to prevence vyhoření zdravotníků," řekl Pavlovic.

V krajských nemocnicích na Vysočině stížnosti nejčastěji řeší manažeři kvality. Funkci ombudsmana oficiálně od 1. srpna zřídila Nemocnice Havlíčkův Brod. Zastává ji mluvčí nemocnice Petra Černo a také primář a poslanec Vít Kaňkovský (KDU-ČSL). Sjednocení pravidel práce nemocničních ombudsmanů by uvítal. Bez toho podle něho může veřejnost tápat v tom, jak v případě nespokojenosti postupovat.

Konfliktní situace podle něho nejčastěji vycházejí ze špatné komunikace mezi

Nahrávám...
Nahrávám...