dnes je 19.4.2024

Input:

Otázky a procvičení k 2. lekci

2.9.2021, Zdroj: Verlag Dashöfer

202
Otázky a procvičení k 2. lekci

1. V čem vidíte přínos aktivního naslouchání?

Vyberte z následujících tvrzení a přidejte své vlastní – uvolnění, důvěra, pocit bezpečí, kladný vztah, více informací, porozumění sdělení, pochopení druhého, respekt, zpětná vazba.

a) pro posluchače

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

b) pro mluvčího

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

2. Vlastní reflexe aktivního naslouchání. Vyplňte následující:

a) Kterým lidem nerad naslouchám a proč?

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

b) V jakém prostředí se mi poslouchá dobře a soustředěně a v jakém špatně?

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

c) Umí mě někdo přimět k tomu, abych naslouchal/a? Jak to dělá?

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

d) Zaměřuji svou pozornost na (uveďte v procentech):

  • Myšlenky………………………………………………………………………………………………

  • Pocity…………………………………………………………………………………………………

  • Postoje…………………………………………………………………………………………………

  • Neverbální projevy……………………………………………………………………………………

  • Další…………………………………………………………………………………………………

3. Vyberte tu odpověď, která nejlépe odráží aktivní naslouchání.

Situace 1

Pacient: „Byl tady pan doktor. Řekl mi, že ty tablety nezabírají tak, jak očekávali. Takže půjdu na operaci.“

Odpovědi:

a. No, když to doktor řekl, tak asi půjdete.

b. Jaký z toho máte pocit?

c. O léčbě rozhoduje lékař, já vám k tomu víc neřeknu.

Situace 2

Zákazník: Škoda, že toho má pan ředitel tolik a že při jednání tak spěchal.“

Nahrávám...
Nahrávám...