Nepřístupný dokument, nutné přihlášení
Input:

Bez uvolnění se nelze soustředit

15.9.2008, Zdroj: Verlag Dashöfer

Bez uvolnění se nelze soustředit

V každé kultuře na naší planetě si lidé vytvořili vlastní techniky na uklidnění emočního napětí a na zvyšování schopnosti koncentrace. Využívají je buddhisté i křesťané, vědci, politici, jogíni i vrcholový manažeři. Jsou to různá dechová a uvolňovací cvičení, autogenní trénink a meditace. Pro ilustraci uvádím jen tři příklady:

  1. Cvičte koncentraci!
    Sedněte si a uvolněte se. Zavřete oči a očistěte svou mysl od všech myšlenek. Dýchejte pomalu a zhluboka a počítejte každý dech na konci výdechu. Udržujte svou mysl úplně prázdnou, stranou od počítání tak dlouho, jak to jen vydržíte. Zjistěte jak dlouho to dokážete.

    Buďte k sobě poctiví a pokaždé, kdy se prodere ven nějaká myšlenka, začněte počítat znovu od začátku. Jste na tom dobře, vydržíte-li to déle než deset výdechů. Deset výdechů, nicméně není to dost. Zkuste to příště znovu - dá se to nacvičit!

  2. Zaostřete pozornost!
    Soustředění myšlenek může pomoci to, že upřete pohled, byť jen na několik